top of page
Search

מתכננים טיול בגיאורגיה? 15 עובדות מעניינות בדיוק בשבילכם


לאחר הובלת עשרות טיולים ומסעות לעמקה של גאורגיה, טיולי ג'פים, סוסים, וכמובן טיולים רגליים, אספתי 15 עובדות מעניינות, שהן מבחינת קריאת חובה לכם המתכננים טיול בגאורגיה.

1. תרבות

התרבות הגיאורגית קדומה מאוד ומכילה ספרות מפוארת, שנציגה הבולט הוא המשורר הלאומי שותא רוסטאוולי, מחבר האפוס "עוטה עור הנמר".

2. אדריכלות

האדריכלות בגיאורגיה מאופיינת ע"י שני מרכיבים ייחודיים בולטים – הכנסיות מימי הביניים, שבנויות עם מגדל במרכזן, והמערות המרתקות, שרבות מהן נחפרו כחלק ממנזרים ברחבי המדינה. המנזר בן 13 הקומות בוורדזיה משמש הוכחה למיומנות העצומה, שהיתה לתושבי האזור בחפירה ובשימוש במערות.

3. המטבח הגיאורגי

שתי המנות המפורסמות ביותר של המטבח הגיאורגי הן חצ'פורי, גבינה נמסה על בצק עלים וחינקאלי, בשר כבש עטוף בבצק ומבושל במם רותחים

4. משקה

גיאורגיה נחשבת כמקום הראשון בעולם בו ייצרו יין. מחקרים ארכיאולוגיים הצליחו לתעד עיבוד של ענבים ליין לפני יתר משבעת אלפים שנה!

5. ספורט

כדורגל הוא הספורט הפופולרי ביותר. לא מעט כדורגלנים גיאורגים שיחקו ומשחקים בישראל. ענפי ספורט פופולריים האחרים הם סקי, אגרוף ואתלטיקה.

6. חוויה מיוחדת

בימי הקיץ עולים עדרי הבקר והצאן לאזורים הגבוהים בהרים ובימי החורף הם יורדים לעמקים.

7. מונומנט

אקדמיית איקאלטו, מתחם מנזרים בחבל קאחטי, שנבנו במאה השמינית והתשיעית והשתמרו מצוין.

8. מסורת

תרבות אירוח. המסורת להכתיר את אחד המסובים כתמאדה – מנהיג השולחן, שאחראי על הברכות ועל קירוב לבבות האורחים במהלך הארוחה. בתחילת כל ארוחה מברך התמאדה את הנוכחים ואת המארחים.

9. שמורת טבע

שמורת בורג'ומי, בין טיביליסי לבאטומי, היא שמורת הטבע הראשונה שהוקמה בהרי הקווקז. השמורה הוכרזה ב-1995 בתמיכת כמה גופים זרים, והיא מכילה כיום את אחד היערות הבתוליים והיפים ביותר באירופה.

10. רק בגיאורגיה

בטביליסי מייצרים את אחד ממשקאות הברנדי הטובים בעולם. מבשלת סארג'שבילי זכתה להכרה עולמית במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר צ'רצ'יל טעם מן הברנדי שהגיש לו סטאלין וטען שזה המשקה הטוב ביותר שעלה על שפתיו.

11. גיזת הזהב

על פי המיתוס היווני, קבוצת המבקרים הראשונה שהגיעה לגיאורגיה היתה זאת ששטה על הספינה "ארגו", בחיפוש אחר גיזת הזהב. רבים רואים במיתוס זה קישור לטכניקה הנפוצה בחבל סוואנטי, של חיפוש אחר זהב בעזרת צמר כבשים.

12. הנדודים מאפריקה

ארכיאולוגים גילו לאחרונה גולגלת בת 1.8 מיליון שנה בדאמניסי, למרגלות הקווקז. ממצא זה מהווה מפתח לקשר קדום של נדודים בין אפריקה לאירופה.

13. המנזר

גיאורגיה עשירה באדריכלות מערות מרשימה. המנזר בן 13 הקומות בווארדזיה משמש הוכחה למיומנות העצומה, שהיתה לתושבי האזור בחפירה ובשימוש במערות. את המערות הגדולות אפשר למצוא באזור מנזרי דויד גארדז'ה וגם בעיר הקדומה אופליציחה.

14. הכנסיות הקדומות

היסטוריה מרתקת של הכנסיות הקדומות, שנבנו כבר מהמאה החמישית לספירה. ציורי הקיר החיצוניים והפנימיים במערות אלה מרשימים מאוד

15. הרי הקווקז

הרי הקווקז תופסים חלק ניכר משטחה . פסגות רבות מתנשאות מעל 4,000 מטרים. הר שחארה, בגובה 5,068 מטר, הוא הגבוה ביותר , אבל ההר קזבגי, שגובהו 5,033 מטר, מושך את רוב המבקרים חובבי הטיפוס .

428 views0 comments
bottom of page