top of page
Search

זיכרונות אהבה מאפריקה


לגעת הכי קרוב שאפשר בפלא הבריאה זה הזמן לשלוף את המשקפות, לעלות על הג’יפים ולצאת למסע חלומי באפריקה – מולדת המין האנושי. ‘’נדמה שכל מי שנחשף לליבה הפראי של היבשת השחורה, נשבה בקסמה לעד”, מספרת רוית נאור. לדבריה, ‘’לי זה קרה כבר בגיל 8, אי שם במאה הקודמת, כשאבא שלי לקח אותי בפעם הראשונה למסע הרפתקאות חוצה גבולות במזרח אפריקה. מאז ‘נדבקתי’ בחיידק האפריקאי, ושני עשורים אחר כך כבר הנפתי את דגל ישראל מעל הפסגה הגבוהה ביבשת – הקילימנג’רו, יעד אליו אנחנו מגיעים במסע הזה. הקילימנג’רו הוא ההר הגבוה ביותר באפריקה, שפסגתו המושלגת נראית היטב מבעד לשמשת המטוס לקראת הנחיתה בשדה התעופה הסמוך, בו נוחתות טיסות ישראייר”.

הנדידה הגדולה “גולת הכותרת של הביקור בטנזניה היא הפלא השלישי מבית היוצר של אמא אדמה:

שמורת הסרנגטי, המשתרעת על כ 15- אלף קילומטרים רבועים. משטחי העד של העשב הירוק משמשים כבית גידול מושלם למגוון בעלי החיים הגדול בעולם: עדרי פילים שחולפים סמוך לג’יפים, אריות, צ’יטות, נמרים, ג’ירפות וקופים לצד מאות מיני ציפורים. טורפים ונטרפים במסע אינסופי של מעגל החיים וכמובן, אחת מתופעות הטבע המרשימות בעולם - הנדידה הגדולה, בה קרוב לשני מיליון גנואים וזברות עוברים את המסע הארוך בעולם בעקבות מקורות המים והמזון”

מכתש הנגורונגורו, בהיותו הקלדרה (לוע של הר געש כבוי) השלמה הגדולה בעולם, זכה גם הוא בתואר אחד מפלאי עולם הטבע, ובצדק רב. למעלה מ 25- אלף בעלי חיים משוטטים בתוך הקלדרה, ולצד אריות, צבועים, אימפלות, זברות והיפופוטמים ניתן לפגוש כאן גם את הקרנף צר השפה, הנמצא בסכנת הכחדה.

טנזניה היא גם מקום מפגש מרתק עם שבטים מקומיים, השומרים עד היום בקנאות רבה על אורח חיים שבטי ומסורתי. לצד בני שבט המסאי, שבעבר נחשבו ללוחמים ללא חת, ניתן לבקר גם אצל בני שבט הדטוגה ולהרחיק עד ימת אייסי, מקום מושבם של בני שבט ההדזבה, שפחות מ 900- איש מהם חיים כיום בעולם. מדובר בשבט של ציידים ולקטים, המדברים בשפת הקליקים, כשהם עוטים על גופם עורות של בעלי חיים אותם צדו. בני השבט הם מארחים נפלאים ושמחים לקראת המפגשים התיירים המועטים, המגיעים לבקר אותם. זו הזדמנות להצטרף אליהם לציד, לנסות לירות בעזרת החץ והקשת שלהם ולהצטרף לריקודים ולשירה, שבה הם מקבלים את פני הזרים. אי אפשר לדבר על חופשת ספארי בטנזניה בלי להזכיר את הלודג’ים המפוארים, שחלקם ממוקמים ממש בלב השמורות. וכך, בעודך לוגם את הקפה של הבוקר, מסתובבים בעלי החיים הסקרניים ממש מתחת למרפסת החדר,בחיפוש אחר ארוחת הבוקר שלהם. חלק מאותם לודג’ים הם מחנות אוהלים מפוארים,שקירות חדריהם אולי עשויים מברזנט, המשתלב היטב בסביבה, אולם מדובר בעצם במלונות פאר ברמה הגבוהה ביותר. המסע הבא שלי לטנזניה יוצא לדרך ב 31.3.2018- – מיד אחרי ליל הסדר למשך שבעה ימים בטיסה ישירה של חברת ישראייר. פרטים נוספים באתר: www.ravitnaor.com

בעקבות מושבת הגורילות הגדולה בעולם

פחות מ 880 - מושבות של גורילות נותרו בעולם,שליש מהן נמצאות בתחומו של הפארק הלאומי וירונגו שבקונגו, הפארק הלאומי הוותיק באפריקה. הפארק התגלה על ידי המלך הבלגי אלברט כבר בשנת 1925 , ועד לשנת 1969 נשא את שמו של המלך והיה מוכר בתור “פארק אלברט”.

אם אתם בעניין של חוויה מסעירה של פעם בחיים, או בא לכם לשחק לרגע קל את תפקידה של דיאן פוסי (חוקרת הגורילות המפורסמת בעולם), תתחילו לארוז, כי אנחנו בדרך לקונגו

וירונגו פארק נמצא בצידה המזרחי של קונגו,על הגבול עם רואנדה ואוגנדה, והוא אתר מורשת עולמית. הפארק משתרע על שטח של 7,800 קמ”ר, נחשב לאזור השימור הגדול בעולם של ניגודים ביולוגיים, וכולל בתחומו יערות, סוואנות, ביצות, משטחי לאבה, הר געש פעיל ופסגות מושלגות. אבל גולת הכותרת של הפארק הייחודי הזה היא, ללא ספק, הימצאותם של רבע מכמות הגורילות שנותרו על פני כדור הארץ במקביל למושבות עצומות של שימפנזים.

אגם הלאבה הגדול בעולם נמצא למרגלות הר הגעש ניראגונגו, שהתפרץ הכי הרבה פעמים באפריקה, ובסך הכול מעל 40 פעמים מסוף המאה ה 19- ועד שנת 2011 , מוסיפה נאור. לדבריה, ‘’שווה לטפס על ההר כדי להגיע לתצפית מושלמת על האגם המיוחד הזה. אבל עם כל הכבוד לפילים, להיפופוטמים שכמעט נכחדו ושבו לשמורה ולמבחר אינסופי שלציפורים ודגים ששטים באגם, הסיבה המרכזית לבקר במקום היא השאיפה להגיע למרחק של כמעט נגיעה מהגורילות. אחת המושבות המרשימות יותר נמצאת על הר הגעש מיקאנו בגובה 4,380 מטר - מה שמצריך נעלי הליכה טובות והרבה אוויר”. טרק בעקבות הגורילות לא דומה לשום דבר שחוויתם בעבר, מבהירה נאור. “המשלחות היוצאות אל פסגות ההרים בעקבות מושבות הגורילות מגובות לא רק ברינג’רים חמושים, אלא גם במסכות פנים שאמורות להגן על הגורילות מאיתנו, בני האדם, בשל היותן רגישות לווירוסים. הטרק נמשך בדרך כלל כשעתיים לכל כיוון. את שאר הזמן תבלו מאחורי אחד השיחים, כשאתם חמושים במצלמה ובחיוך, שכנראה לא יירד מפניכם עוד זמן רב. לאחר שבשנת 2016ו 2017 - הוצאתי את שתי המשלחות הראשונות למערה הגדולה בעולם שהתגלתה לאחרונה בווייטנאם, תצא בשנת 2018 משלחת מיוחדת בעקבות הגורילות שבקונגו”.

98 views0 comments
bottom of page