top of page
Search

איסלנד – נקודת המפגש של קרח ואש


מה קורה כשמאה הרי געש פעילים, מתמזגים עם הקרחון הגדול ביותר באירופה? מקבלים את האי המדהים ביותר בעולם – איסלנד!בליבו של האוקיאנוס האטלנטי – בדיוק על חוג הקוטב הצפוני, מסתתרת איסלנד. כ-104 אלף קמ"ר, שאוצרים בתוכם שילוב של נופי בראשית בתוליים. זה המקום ששבה את ליבי – האי שמבחינתי הוא ביתי השני.השילוב של שליש מכמות הלבה העולמית, שמסתתרת מתחת לקרחונים המכסים 11 אחוז משטחו של האי – הפכו את איסלנד ל"פקק של סיר הלחץ" של כדור הארץ, ורקחו ביחד שילוב ייחודי של נוף, שאין שני לו בעולם.

נהרות קרחונים, מפלים מרהיבים, גייזרים, בריכות טרמומינרליות שפזורות בפינות שונות באי, הרי געש וקרחונים הגולשים אל עבר האוקיאנוס, שיצרו פיורדים מרהיבים, המכתרים את צידו המערבי של האי.האי יושב לראשונה בסביבות שנת 870 לספירה, על ידי ויקינג בשם אינגולפור ארנסון, ומאז תושבי המקום נאלצו להתמודד מול איתני הטבע ותנאי מזג אוויר קיצוני,שעזרו לפסל את האי ליצירת אומנות מרהיבה מבית היוצר של אמא אדמה.

כ-330 אלף תושבים גרים באי, מחציתם ברקיוויק הבירה, עיר מודרנית, תוססת ושוקקת חיי תרבות עם שפע של פסטיבלים, קונצרטים, גלריות, מסעדות ופאבים. תודות למיקומה על חוג הקוטב, בתקופת הקיץ נהנים האיסלנדים משעות אור יום ארוכות וב-21 ביוני זוכה איסלנד ל"שמש חצות" – ובמשך יממה שלמה השמש כלל אינה שוקעת.

המסע האישי שלי לאיסלנד, כולל את כל הסודות שמסתתרים בשיפוליו של האי. איסלנד הוא המקום היחיד בעולם בו ניתן לרדת לתוך לוע של הר געש – היישר ל"תא המאגמה" למקום שממנו לפני כ-4000 שנים פרצו נהרות הלבה. זה מסע אמיתי לבטן האדמה, לנקודה בה חבויים סודות היקום של כדור הארץ.

לפני כשנתיים נחצבה מערת הקרח הגדולה בעולם, המסתתרת מתחת לקרחון השני בגודלו באי "לונגיוקל" – המאפשר הצצה נדירה למה שקורה בשכבות התחתונות של הקרחונים. למרומי הקרחון עולים באמצעות "סופר ג'יפים", רכבים מיוחדים שכאילו נשלפו מסרט מדע בדיוני, שבמקרים רבים, מהווים את כלי התחבורה היחיד שיכול לנוע באזורים שונים באי.

מלבד הירידה הייחודית שלנו לבטן האדמה והביקור במערת הקרח, המסע באיסלנד כולל גם רחצה בלאגונה הכחולה, נסיעות לאורך חופים שחורים ובין פיורדים עצומים, טרקים קצרים לאינספור מפלים שונים ומרהיבים, שייט בין קרחונים וכלבי ים, סיורים בין גייזרים וברכות בוץ מבעבעות, בשמורות טבע ירוקות, אגמים קרחוניים וטרקים בין שדות לאבה מעשנות.

את המסע החד פעמים שלי באי שהפך לביתי, אני חותמת בחוויה אישית, במסלול סודי שגיליתי בעזרת חברים איסלנדים: את עמק ת'ורסמורק מכתירים האיסלנדים, כמקום היפה ביותר באי. מקום מפגש של שלושה קרחונים, שאחד מהם, האיה-ואטנה-יוקל, התפרץ בשנת 2010 וגרם לתנועה האווירית באירופה לעצור למשך שבעה ימים.

בעמק המופלא הזה, בצילם של הקרחונים – אדוני האי, מסתתרים מסלולי טיול בין פריחות מרהיבות וניתן להגיע אליו בעזרת "סופר ג'יפים", אחרי חצייה של נהרות גועשים שרק אותם רכבים מסוגלים לחצות.

בסופו של היום ממתין לנו מסלול סודי, בקניון ניסתר, שכאילו נשלף מסיפור אגדה על טרולים (שאגב מחצית מתושבי האי מאמינים בכל ליבם בקיומם). נכון, יש נהר קרחוני שזורם בתוכו של הקניון הנסתר המוביל אל עמק נעלם – אבל הי – לנו הרי יש פיתרונות לכל דבר – ושום דבר לא באמת עוצר אותנו – בדרך לחוויה המושלמת בקצה העולם!המסע לאיסלנד, מתאים לכל חובבי הטבע באשר הם, בכל גיל.

הטיול הקרוב: 18-26 ביולי 2018

מחיר הטיול: 5295 יורו (הנחה של 100 יורו לחברים של רוית בהרשמה מקדמת)

154 views0 comments
bottom of page