top of page
Search

קוסטה ריקה – לעוף על צמרות העצים


קוסטה ריקה קיבלה את שמה בשנת 1502 – מכריסטופר קולומבוס בכבודו ובעצמו. זה היה במסעו הרביעי והאחרון ליבשת אמריקה- וקולומבוס שלא יכול היה להישאר אדיש ליופיו של המקום – העניק לה את השם "קוסטה ריקה" שמשמעותו בספרדית "החוף העשיר".

ואכן, קוסטה ריקה התברכה בכל מה שחובבי טבע והרפתקאות מייחלים: שתי רצועות חוף מרהיבות – בחלק הצפוני הים הקאריבי המשמש כבית גידול לאחת מאוכלוסיות צבי הים הירוקים הגדולות בעולם (בשמורת טורטוגרו), והאוקיאנוס השקט בחלק הדרומי – המהווה מוקד עליה לרגל לכל מי שמכבד את הגלשן שלו.

בחלק הדרומי, בפנינסולה (חצי אי) מרהיבה, שוכן יער הגשם השני בגודלו בעולם (אחרי האמזונס), שהוכתר על ידי הנשיונל גאוגרפיק – כיער הגשם היפה ביותר בעולם.

בין שתי רצועות החוף האלו, מונחים לא פחות מ-42 הרי געש פעילים, שמורות טבע מרהיבות הכוללות מעלה מ-1400 מיני עצים, יערות גשם ויערות עננים – המהווים בית גידול מושלם למגוון עצום של בעלי חיים, ביניהם קופים, קרוקודילים, יגוארים, טפירים, עצלנים וארמדילים בנוסף לכ-850 מיני עופות וזוחלים.

תושבי המדינה הקטנה במרכז אמריקה (פחות מ-5 מיליון תושבים הפזורים על כ 50 אלף קמ"ר), מנצלים היטב את אוצרות הטבע שיש להם. אז נכון שלא תמצאו פה זהב, יהלומים או מכרות פחם – אוצר הטבע הגדול ביותר שיש לקוסטה ריקה – הוא הטבע עצמו – ועליו שומרים תושבי המקום בקנאות!

קוסטה ריקה מציעה את החופשה האולטימטיבית לכל שוחרי הטבע והאדרנלין, עם שלל פעילויות המתאימות גם למשפחות: רפטינג, טיולי סוסים וטרקטורונים, קנופי בין צמרות העצים, מבחר עצום של אומגות בלב הג'ונגלים, גלישת סנפלינג בתוך מפלים, טיולים על גשרים תלויים המאפשרים לך "ללכת" על צמרות העצים ביערות עננים, ביקורים במטעי קפה, קאקו וקנה סוכר ורחצה בשלל המעיינות החמים בחסות עשרות הרי הגעש, הפזורים בליבה של המדינה קטנה.

אחת מתחנות החובה בביקור בקוסטה ריקה הוא הר הגעש הפעיל פואז, המתפאר בלוע מרהיב בגודל של 1.5 ק"מ. בסמוך לו נמצאים מפלי לה-פאז המכותרים בגנים מרהיבים בהם נמצא מצפה הפרפרים הגדול בעולם.

אחד החופים המרהיבים הוא "מנואל אנטוניו" הנמצא בסמוך לעיר קאפוס, באוקיאנוס השקט. זה המקום ליהנות ממבחר עצום של אתרי בילוי: מסעדות, פאבים, מועדוני לילה, בתי מלון משובחים וחיי לילה תוססים. גם פה הטבע אמר את דברו ושמורת הטבע, גולשת אל עבר החופים הלבנים ובחסות הג'ונגל הסבוך ניתן ליהנות ממפרצונים קסומים מעוטרים בעצי קוקוס וקופים המקפצים ביניהם בחופשיות.

גם סביב הר הגעש הפעיל ארנל תמצאו מבחר פעילויות, מבריכות טרמומינרליות חמות ועד לטיולי סוסים, טרקטורונים, רפטינג וקייקים.

אל גולת הכותרת של המקום הקסום הזה – שמורת קורקובדו – הנמצאת באוסה – פנינסולה עוצרת נשימה, מגיעים בשייט בסירות מנוע קטנות המשמשות מוניות צפות. בשמורת הטבע קורקובדו, המשתרעת על שטח של 424 קמ"ר, ניתן לצאת למבחר טרקים, בליווי צמוד של רינג'רים מקומיים, אל ליבו של הג'ונגל הנחשב לאחד היפים בעולם. עם קצת מזל והרבה סבלנות זה בדיוק המקום שבו תוכלו לפגוש יגוארים ומבחר חתולי בר, עצלנים, קופים ומאות זני ציפורים ותוכים נדירים. הג'ונגל המדהים גולש עד לחופי האוקיאנוס השקט, ויוצר מפרצונים מרהיבים, שהופכים לאתרים מושלמים לשחייה, שנורקל וצלילה.

בהיותה אחת המדינות היציבות, הבטוחות והעשירות במרכז אמריקה – קוסטה ריקה מציעה מבחר עצום של בתי מלון מפנקים הפזורים סביב שמורות הטבע ולאורכה של כל המדינה.

אל סאן חוזה הבירה, ניתן להגיע בטיסות ישירות מארה"ב או מאירופה.

159 views0 comments
bottom of page